۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۷۲۵۲
مولوی مدنی:

اهل سنت به اهل بیت ارادت دارند |دشمن برای اختلاف افکنی دروغ پردازی می کند

اهل سنت به اهل بیت ارادت دارند |دشمن برای اختلاف افکنی دروغ پردازی می کند
نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اهل سنت به اهل بیت(ع) ارادت دارند، گفت: دشمن برای اختلاف افکنی دروغ پردازی می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مولوی اسحاق مدنی نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز مسؤولیت تبلیغ وحدت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هنگامی که مبعوث شدند برای تبلیغ اسلام به منا می رفتند، ادامه داد: مردم طبق آیین جاهلیت حج را به جا می آوردند، در این هنگام پیامبر اکرم(ص) به صورت پنهانی احکام اسلام را برای آنها بیان می فرمودند.

مولوی مدنی با اشاره به اینکه یهودی ها در صدر اسلام میان اهالی مدینه اختلاف افکنی می کردند، اظهار داشت: یهودی ها در اقلیت بودند، از همین جهت میان قبایل اوس و خزرج اختلاف افکنی می کردند و نمی گذاشتند میان این قبالی اتحاد برقرار شود تا خودشان در امان باشند.

نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در ابتدای حضور خودشان در مدینه میان قبایل اوس و خزرج اتحاد ایجاد کردند، ابراز کرد: نخستین پیام اسلام برای مسلمانان وحدت است؛ بدون وحدت نه امت اسلام سرافراز شده و نه ملت روی آرامش را می بیند؛ امروز در دنیا مصیبت های بسیاری بر اثر عدم اتحاد بر سر مسلمانان وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه پدیده برادرکشی در منطقه نتیجه عدم اتحاد میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه مشاهده می کنیم که برخی مسلمانان برادر مسلمان خود را با اره سر می برند؛ این در اثر دوری از اسلام و انحراف از مسیر پیامبر اکرم(ص) است.

مولوی مدنی مطرح کرد: بسیاری از افراد احساس می کنند وحدت، شدنی نیست در حالی که اگر مسائل شیعه و سنی را بررسی کنیم در می یابیم میان شیعه و سنی جز در چند مسأله فقهی دیگر اختلافی وجود ندارد؛ به عبارت دیگر مسائل فقهی اهل تشیع جز در سه یا چهار مسأله با مذاهب چهارگانه اهل تسنن مخالفت ندارد.

وی با بیان اینکه برخی اختلافات میان شیعه و سنی دروغ بوده و از حیله های دشمنان برای بر هم زدن وحدت میان مسلمانان محسوب می شود، گفت: بین ما اهل تسنن شایعه کرده اند که اهل تشیع قرآنی غیر از قرآن اهل سنت دارند؛ بنده پیشنهاد دادم که اهل تسنن بروند همه مساجد و مدارس و مکتب خانه های اهل تشیع را ببینند تا بدانند آنها نیز همان قرآنی را دارند که ما داریم.

نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) عنوان کرد: این که می گویند سنی ها نسبت به اهل بیت(ع) توجهی ندارند و یا نسبت به این بزرگواران بی احترامی می کنند کذب است؛ اگر صحیح بخاری و صحیح مسلم را بنگرید می بینید بارها حدیث شریف «فاطمه بضعة منی» به کرات از زبان مبارک پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است؛ در کتب ما به کرات احادیث مختلفی در مدح امام علی(ع) بیان شده است؛ به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) در روز خیبر فرمودند «فردا پرچم اسلام را به دست کسی می دهم که او خدا و رسول(ص) را دوست دارد و خدا و رسول(ص) هم او را دوست دارند».

وی افزود: امروز اکثر ائمه جمعه اهل تسنن در خطبه های خود روایت شریف «الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه» را قرائت می کنند؛ اهل سنت به اهل بیت(ع) اعتقاد دارند و مگر ممکن است کسی پیامبر اکرم(ص) را دوست داشته باشد و پاره تن ایشان را دوست نداشته باشد؟

مولوی مدنی با بیان اینکه دشمنان اسلام با اختلاف افکنی می خواهند وحدت را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: امروز مجمع تقریب مذاهب اسلامی وظیفه تبلیغ وحدت را بر عهده گرفته و همه ساله از علمای تشیع و تسنن دعوت می کند تا در زمینه وحدت مسلمانان بحث کنند.

وی با اشاره به سیره علمای بزرگ در زمینه حفظ وحدت میان شیعه و سنی و با بیان اینکه اگر علما وحدت را حفظ نمی کردند اسلام در نطفه خفه می شد، افزود: امروز مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کتبی در زمینه احادیث مشترک و فقهی میان اهل سنت و اهل تشیع به رشته تحریر در آورده است که اگر آن را خوب مطالعه کنیم درمی یابیم که مسائل اختلافی زیاد نیست؛ سیره علما این بوده که برای پیشرفت اسلام همواره وحدت را حفظ کنند.

مولوی مدنی به تدابیر حکیمانه امام و رهبری در زمینه حفظ وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و با بیان اینکه تدابیر امام و رهبری در زمینه حفظ وحدت شوکت ایران را در میان ملل مسلمان بالا برده است، تأکید کرد: ما می توانیم با وحدت خود عزت اسلام را برگردانیم و به امت واحده تبدیل شویم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات